Lähde: Fataawa Jedda -16a.
Joissain arabimaissa joidenkin seurattujen madhabien mukaan sunna on oikean käden asettaminen vasemman käden päälle sydämelle eikä rintakehälle. Tämä on ristiriidassa sunnan kanssa. Sunna on niiden asettaminen rintakehälle eikä sydämelle.
Profeetta, ‘aleihi as-Salaam, kuvasi tätä sydäntä lausunnossaan: “Totisesti kehossa on lihanpala, joka, jos se on terve, koko keho on terve, ja jos se on turmeltunut, koko keho on turmeltunut. Todellakin, se on sydän.” (tarkoituksen tulkinta)
Näin ollen ei ole sunna asettaa käsiä tällä tavalla liikuttamalla niitä vasemmalle. Mutta sunna on niiden asettaminen tällä tavalla rintakehälle. Joten kuka tahansa asettaa ne vasemmalle puolelle seuraten jotain filosofista selitystä, niin sille ei ole mitään perustetta ja, että sydän on iimaanin keskus ja, että käsien asettaminen sydämelle suojelee iimaania. Tämä on määräys, jota Allaah ei lähettänyt alas. Joten sitä ei ole mainittu missään hadiithissa, ei edes heikossa tai keksityssä, jonka mukaan profeetta olisi asettanut kättään vasemmalle sydämelleen tällä tavalla. Näemme joidenkin heistä asettavan kätensä vasemmalle ja toisen kätensä kainalon alle [eli vasen käsi on sydämen päällä rintakehän vasemmalla puolella ja oikea käsi tulee vasemman kainalon alle].
Sunna on käsien asettaminen rintakehälle [oikea käsi vasemman käden päälle ja molemmat rintakehän keskiosassa] eikä liikuttaa niitä tällä tavalla vasemmalle sydämen ylle. Tällaisella teolla ei ole mitään perustaa. Joissain tafsiir -kirjoissa sanottiin profeetan, salla Allaahu ’aleihi wa sallam, sanoneen Allaahin, ta’aalaa, aajan alla: ”Totisesti olemme suoneet sinulle (oi Muhammad, salla Allaahu ’aleihi wa sallam) al-Kautharin (paratiisissa olevan joen). Joten rukoile Herraasi ja tarjoa an-nahr [Yksin Hänelle]” an-nahrin tarkoittavan käsien asettamista rintakehän yläosaan [kurkun alle]. Joten an-nahr on keski-ylä rintakehä eikä rintakehän vasemmalla sydämen päällä [kuten he väittävät].
Tämä on se josta halusin muistuttaa teitä.