Lähde: Nuthum al-Faraa’idh mimmaa fii Silsilat al-Albaanii min Fawaa’id, Vol. 2, s.24-25.
As-Sheikh Muhammad Naasir Eddiin Al-Albaanii sanoi kirjassaan Silsilat al-Ahaadiith as-Sahiiha:
Waathilah bin Al-Asqa’lta (radija Allaahu ’anhu) kerrottiin hänen sanoneen, että Allaahin lähettiläs (salla Allaahu ’aleihi wa sallam) sanoi:
”Naiselle ei ole sallittua käyttää mitään varallisuudestaan paitsi hänen aviomiehensä luvalla.” Sahiih (aito), As-Sahiiha nro 775.
Minä (Al-Albaanii) sanon: Tämä hadiith, ja se, mihin olemme viitanneet kertomuksista, joilla on sama tarkoitus todistavat, että naisen ei ole sallittua käyttää henkilökohtaista varallisuuttaan paitsi aviomiehensä luvalla. Tämä on Herramme- siunattu on Hän, Ylevä- hänelle (aviomiehelle) antaman holhouden ja käskyvallan kokonaisuudesta häntä kohtaan. Kuitenkaan miehen ei ole toivottua, jos hän on todellinen muslimi –käyttävän väärin tätä sääntöä siten, että hänestä tulee tyranni vaimolleen ja estävän häntä käyttämästä varallisuuttaan siten, mikä ei ole heille vahingollista.
Tämä oikeus on hyvin samanlainen kuin tytön walijjin oikeus, jolla ei ole lupaa mennä naimisiin ilman walijjinsa suostumusta. Niin ollen, jos hän (walijj) epäoikeudenmukaisesti estää häntä menemästä naimisiin, hän vie asian islaamilaiselle tuomarille, jotta hän voi antaa hänelle oikeutta. Samanlainen on sääntö koskien naisen varallisuutta, jos hänen aviomiehensä on epäoikeudenmukainen häntä kohtaan ja estää häntä sallitusta, lain säätämästä varallisuutensa käyttämisestä, siinä tapauksessa tuomari varmistaa myös, että häntä kohdellaan oikeudenmukaisesti. Sen johdosta itse sääntö ei ole minkään ongelman syy, pikemminkin ongelma johtuu ainoastaan siihen liittyvästä sopimattomasta menettelystä. Joten ole varovainen.