Lähde: Silsilat al-hudaa wa an-nuur – Johdannon ja valon sarja, kasetti nro 787.
Tämä on erittäin tarpeellinen huomautus sunnaa seuraaville muslimeille, ja antakoon Allaah sekä miehille että naisille akhlaaq (käytöstapoja) toimiakseen tällaisissa tilanteissa. Sheikh al-Albaanii (rahimahu Allaah) sanoo:
”Tietenkin olen sitä mieltä, että (naisen) ei ole sallittua (tulla miehensä ja moniavioisuuden väliin) kahdesta syystä: ensimmäinen (syy) on se, että hän haittaa (miestään) Allaahin polulla, ja toinen (syy) on se, että hän vastustaa miehensä määräystä. Koska tiedätte … että naisen kuuliaisuus miehelleen on pakollista samalla tavoin kuin yksilön kuuliaisuus kansan yksittäisistä jäsenistä muslimihallitsijaa kohtaan, sellaisella tottelevaisuudella, jonka en sano olevan sokea vaan täysi tottelevaisuus, paitsi mistä on tehty poikkeus islaamilaisessa lainsäädännössä, joka on (jonkun totteleminen) olemalla Allaahille tottelematon. Ja tästä seuraa islaamilaisittain säädettyjä säädöksiä, joissa (sanotaan), että jos muslimihallitsija määrää sitä mikä on pohjimmiltaan sallittua, tästä komennosta tulee pakollinen sellaiselle jota näin komennetaan koska se on hallitsijan komento. Aivan samoin on miehen komento suhteessa vaimoonsa.
Joten jos mies määrää vaimoaan jollain komennolla ja tämä komento on sallittu islaamilaisen lainsäädännön perustassa ja nainen pystyy sen tekemään, silloin hänen on pakollista totella häntä. Ja jos hän ei tottele häntä, niin hän on tottelematon Allaahille ja Hänen lähettiläälleen [salla Allaahu ’aleihi wa sallam]. Joten koskien sitä, että nainen yrittää käyttää esteitä, jotka tulevat hänen aviomiehensä ja sen välille mitä tämä haluaa saavuttaa siitä mitä Allaah, Mahtava ja Majesteettinen on sallinut, puhumattakaan jos sallittu (asia) on jotain toivottavaa (ja) sallittua, niin epäilemättä hän on tottelematon kahteen kertaan. Ensimmäinen kerta on se, mikä edelsi kun mainitsin, että todellakin hän on katkaissut (Allaahin) polun ja toinen asia on, että hän vastustaa aviomiestään sellaisessa määräyksessä, jossa hänellä ei ole oikeutta vastustaa, kun hän pystyy (tottelemaan hänen määräystään) ja vaikka hän ei määrääkään tai halua tehdä tottelemattomuuden (tekoa) Allaahille. ”