Sheikh ’Abd Al-Muhsin Aal-’Ubeikaan:
”Tämä on yksi ihmisten tekemistä yleisistä virheistä, että he rukoilevat jokaisen ei-muslimin täydellistä tuhoa. Tämä on väärin. Päinvastoin, on välttämätöntä, että henkilö rukoilee ei-muslimien johdatusta varten paitsi niiden suhteen, jotka erityisesti osoittavat vihaa islaamia ja muslimeja kohtaan, jotka ryhtyvät sotaan islaamin uskontoa ja muslimeja vastaan. Tällaista henkilöä vastaan on sallittua rukoilla. Mitä tulee sellaiseen ei-muslimiin, joka ei oikeastaan tiedä mitään islaamista, ja rukoilet, että hän tuhoutuisi?! Tämä on täysin väärin.”
(Lähde: Tallennettu tapaaminen ’Abd Al-Muhsin Aal-‘Ubeikaanin kanssa)
Sheikh Saalih Aal as-Sheikh:
”Olen maininnut monia kertoja aikaisemmin, että tällaisen tekeminen ei ole uskomme ja uskontomme mukaista…Mitä tulee kaikkien juutalaisten ja kristittyjen täyteen tuhoamiseen, tämä ei ole islaamissa sallittua. Se on tapa mennä äärimmäisyyksiin pyyntörukouksessa. Tämä johtuu siitä, että Allaah on jo informoinut meitä, että juutalaiset ja kristityt pysyvät siihen asti kunnes Anti-Kristus ilmestyy aikojen lopussa. Joten jos joku rukoilee Allaahia poistamaan heidät kaikki nyt ennen Anti-Kristuksen ilmestymistä, niin tämä sotii sitä vastaan ja on yksi tapa vastustaa sitä minkä Allaah on jo päättänyt viisaudessaan ja kyvyssään, että he pysyvät aikojen loppuun asti. Kenenkään salafin tai islaamin pääoppineen ei ole kerrottu rukoilleen yleisesti juutalaisia ja kristittyjä vastaan. Sen sijaan, heillä oli tapana rukoilla erityisellä rukouksella vain niitä vastaan, jotka taistelevat tai ryhtyvät sotaan uskovaisia vastaan, tai vahingoittavat heitä.” (Lähde: Asbaab ath-Thabaath ’alaa Eddiin –kasetti)
Sheikh Ibn Al-’Uthaymeen:
“Mitä tulee siihen, että rukoillaan ehdottomasti kaikkien ei-muslimien tuhoutumista varten, niin tämä on kiistanalainen aihe. Profeetta ei kuitenkaan koskaan rukoillut Qureishin (epäuskovan) heimonsa tuhoamista varten.”
(Lähde: Ibn al-‘Uthaymeenin Al-Qaul Al-Mufiid ’alaa Kitaab At-Tauhiid (1. volyymi, s. 302).
Sheikh Saalih Al-Fawzaan:
”Se mikä on sallittua pyyntörukouksessa on rukoilla ei-muslimien parissa olevia väärintekijöitä vastaan. Tämä johtuu siitä, että profeetalla, aina kun hän teki pyyntörukousta rukouksessa, oli tapana eritellä vain heidän parissaan olevat väärintekijät. Hän ei rukoillut heitä vastaan kaikki mukaan lukien.”
(Lähde: Ad-Da’wah –lehti, nro 1869, Ramadaan 1423 hijra).