Lähde: Ijtimaa al-Jujuush al-Islaamijja (1/3-7).
Suosionosoituksia/ siunauksia on kahden tyyppisiä: 1) rajaton suosio ja 2) rajallinen siunaus.
1) Rajaton suosio: se on jatkuva ja pysyvä onni, eli islaamin ja sunnan siunaus. Se on siunaus, jota Allaah, subhaanahu wa ta’aalaa, käski meitä pyytämään Häneltä joka rukouksessa, että Hän, ta’aalaa, johdattaisi meidät seuraamaan sellaisten ihmisten polkua, jotka Hän oli valinnut sitä varten, ja teki heistä Korkeimman kumppanuuden ihmisiä kun Hän, ta’aalaa, sanoi:
{Ja ken tottelee Allaahia ja lähettilästä, he tulevat olemaan niiden seurassa joille Allaah on antanut suosionsa, profeetoista, siddiiquuneista (ne profeettojen seuralaiset jotka ensimmäisinä uskoivat heitä, kuten Abu Bakr as-Siddiiq), marttyyreista ja hurskaista. Ja kuinka erinomaisia nämä seuralaiset ovatkaan!} [Suurat an-Nisaa 4:69, tarkoituksen tulkinta]
…mitä tässä tarkoitetaan on, että tämä siunaus on ylivoimaisesti paras siunaus ja se koskee vain uskovaisia. Ja jos sanotaan: ”Kuffaareille ei ole Allaahilta mitään siunausta tästä näkökulmasta”, niin se on totta.
2) Rajoitettu siunaus. Toinen siunaus on rajoitettu siunaus, kuten hyvän terveyden, rikkauksien, terveen kehon, korkean aseman, lapsien runsauden, hyvän vaimon ja tämän kaltaisten siunaus. Nämä siunaukset on jaettu hurskaan ja syntisen kesken, sekä uskovaisen ja kaafirin kesken. Joten jos sanotaan: ”Allaah on suonut siunauksia kuffaareille tästä näkökulmasta”, niin tämä on totta. Mutta kun tämä rajoitettu siunaus vie kaafirin pois totuudesta ja (ikuista) rangaistusta ja kärsimystä kohti niin tämä ei ole suosionosoitus. Pikemminkin se on koetus kuten Allaah, ta’aalaa mainitsi kirjassaan:
{Mitä tulee ihmiseen, kun hänen Herransa koettelee häntä antamalla hänelle kunniaa ja lahjoja, niin hän sanoo (ylpeillen): ”Herrani on kunnioittanut minua.” Mutta kun Hän koettelee häntä rajoittamalla hänen elinkeinoaan, hän sanoo: ”Herrani on nöyryyttänyt minua!” Ei!} [Suurat al-Fajr 89: 15-17, tarkoituksen tulkinta]
Joka tarkoittaa, että ”jokaista jolle Minä (Allaah) annoin kunniaa ja suosiota tässä maailmassa ei ole oikeastaan saanut suosiota, pikemminkin se oli koettelemus hänelle Minulta ja testi. Eikä jokainen jonka elinkeinoa olen rajoittanut ole nöyryytetty. Pikemminkin koettelen palvelijaani suosionosoituksilla aivan kuten koettelen häntä kärsimyksillä.”